שילוט בנקודות מכירה

כל עסק נמדד בכמות המכירות שהוא מבצע. זו משפיעה על המאזן הכלכלי שלו יותר מכל, ומאפשרת לו למתג עצמו כמוביל בתחום הפעילות שלו. לכן יש צורך בלא מעט פעולות שיווקיות שיסייעו להגשים את המטרה של הגדלת המכירות. במהלך השנים, הבינו יותר ויותר אנשים כי באמצעות שילוט נכון בנקודות מכירה ניתן ליהנות משורה ארוכה של יתרונות, המסייעים בהגברת המכירות.

המטרה: למשוך את תשומת לב הצרכן בנקודת המכירה

שילוט, מעצם ההגדרה שלו, מיועד למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים. במקרה של נקודות מכירה, צורך זה גדל שבעתיים. אנשי השיווק של המותג יודעים כי עליהם ליידע את לקוחותיהם בדבר עצם קיומו של המותג על המדף, ולדרבן אותם לרכוש אותו. כל אמצעי שיביא להתבלטות של העסק בכלל, והפריט הנמכר בפרט, צריך להילקח בחשבון. שילוט בנקודות מכירה עושה את זה בדיוק.

כאשר מציבים שילוט בסמוך לנקודת מכירה, מומלץ שהוא יהיה הבולט ביותר שניתן, מה שיאפשר לו למשוך אליו כמה שיותר מבטים של אלה שעשויים להיות צרכנים שלו. זו הסיבה בגינה מרבית השלטים כוללים גוונים עזים יחסית שנראים למרחקים (אדום, למשל), אותיות גדולות וכמה שפחות מלל. המטרה היא להיות תמציתיים וברורים – השלט יכול להיות מעוצב כך שיכלול את הפרטים הבסיסיים של מוצר ספציפי הנמכר, תג המחיר שלו/ ההנחה שהוא מעניק ולא בהכרח יותר מזה.

בהתאם לתורת השיווק, ניתן ולעיתים אף מומלץ להוסיף על גבי השלט גם את המחיר הקודם של המוצר, לפני הנחה או הורדת מחיר, מה שעשוי בהחלט לשכנע את הלקוחות באטרקטיביות של הרכישה עבורם.

התאמת השילוט לתנאי הסביבה

כאשר מכינים שלט, ועל אחת כמה וכמה שלט עבור נקודת מכירה, כדאי שהוא יבלוט בכל תנאי. הגודל שלו משחק תפקיד, כאשר השלט צריך להיראות היטב גם ממרחקים סבירים. אם העסק ממוקם בלב רחוב סואן, למשל, צריך לתכנן את השלט כך שניתן יהיה להבחין בו משני צידי המדרכה.

חשוב לסקור היטב את תנאי השטח ולראות שאין אובייקטים שונים שמפריעים לשלט להיראות מזוויות וממרחקים שונים. ככל שמקפידים לעשות זאת ורואים את השלט דרך המשקפיים של הלקוחות הפוטנציאליים, כך גדלים הסיכויים שהיתרונות שלו יהפכו למוחשיים יותר.

אינספור אפשרויות שילוט

כיום, ניתן למצוא מגוון רחב מאד של שלטים, עובדה המקלה בצורה ניכרת על אלה שמעוניינים להצטייד בהם. זהו יתרון חשוב נוסף, שמסייע ליצור את ההתאמה הנדרשת. בחירה מקובלת כיום, אם לוקחים דוגמא נפוצה, היא בשלטים מוארים או בשלטי ניאון, שמעצם ההגדרה שלהם בולטים גם בשעות הלילה. עסקים הפועלים בשעות אלה, או לחלופין יודעים כי חלק מלקוחותיהם העתידיים עשויים להסתובב במקום גם בשעות העסק לא פעיל, יכולים לחשוב בצורה חיובית על הצטיידות בשלטים מהסוג הזה. הם יהיו אמנם יקרים יותר מאשר שלטים "רגילים", אך רבים יטענו שתוספת זו במחיר מתגמדת אל מול יתרונות השלטים.

ומה לגבי מחיר השילוט?

שילוט בנקודות מכירה הופך לפתרון אידיאלי גם כשמתבוננים על הפן הכלכלי שלו. הפקת שלט איכותי באמת, על ידי חברה שתעצב אותו ותכין אותם בהתאם לדרישות הלקוחות, כרוכה מטבע הדברים בתשלום. אבל, וזה אבל גדול מאד, מדובר כאן בתשלום שנוטה להיות מינימלי והוגן, וכמעט תמיד נוח יותר מאשר פתרונות שיווקיים אחרים. העובדה שכיום ניתן להפיק שלטים בהליך קצר פי כמה ביחס לעבר מהווה אף היא מעלה משמעותית ומאפשרת לעסק הנתון ליהנות מיתרונות השילוט, מבלי שנדרש ממנו "להקריב" יותר מדי מבחינה כלכלית.